כתיבת שמות וסלוגנים

כל עסק גדול מתחיל בשם שהיה פעם קטן.

הדבר הראשון שעושים לפני שמתחילים לדבר ביזנס הוא לבחור שם וסלוגן מדויקים שנכונים עבור העסק שלכם וכמובן – עבורכם.

כחלק אינטגרלי מכתיבה שיווקית וקופירייטינג, אל לנו להקטין ראש או להוריד מהחשיבות בבחירת שם או סלוגנים חכמים, הולמים וחזקים עבור העסק שלנו. הרבה אנשי עסקים חוטאים ובוחרים שם בהינף יד וללא מחשבה עמוקה אודותיו, ללא מחשבה על המתחרים ואף בדיקתו כאשר בוחרים דומיין (כתובת לאתר). 

כאשר אנו בוחרים שמות וסלוגנים לעסקים שלכם, אנחנו משקיעים את מלוא היצירתיות שלנו וכמובן דואגים לבצע בדיקה מקיפה מדוע השמות שאנחנו מציעים לכם הם הכי נכונים עבורכם, עם רציונל בנוי מראש, סריקה מקיפה כי אין לכם מתחרה עם השם שלכם וכמובן – מפתיעים אתכם עם שם שלא הייתם חושבים עליו בעצמכם. 

אנו מאמינים כי שם לעסק צריך לעמוד במספר פרמטרים על מנת שיהיה שם טוב:

  •  קל להיגוי – כתיבת שם לעסק חייבת לקחת בחשבון שהשם צריך להיות כזה שקל לבטא אותו, קל לזכור אותו, ולא פחות חשוב – שיהיה קל לקרוא אותו. הרבה מאד אנשים שוכחים שבתהליך של כתיבת שם לעסק, מעבר לשם יצירתי או מתוחכם, בסופו של דבר יש אנשים שצריכים לדעת להגות ולכתוב אותו. לרוב שמות מסובכים יכולים להיות בשפות זרות שאינן עברית, ולכן אם החלטתם על שם בינלאומי, תוודאו עם לפחות 10 אנשים שהם מצליחים לבטא אותו נכון.

  • שם קל וקליט – ככל שקל יותר לבטא את השם שלכם, ככה הסיכויים שלכם להיות זכירים אצל הלקוחות / לקוחות פוטנציאליים שלכם גדלים. 

מה זה שם זכיר אתם שואלים? שם שמתגלגל על הלשון, שם שמצלצל כמו משהו מוכר, שם קל וכייפי, הרבה פעמים הוא יהיה שם קצר וקולע. דוגמאות לשמות כאלה: PEPPER, BIT, PANGO ועוד.. 

  • שיהיה סיפור מאחוריו – בתהליך כתיבת שם לעסק חשוב מאד שיהיה סיפור או רקע מאחורי בחירת השם. חשוב שתבינו, אנשים אוהבים סיפורים, הם אוהבים להתחבר לסיפור מאחורי המותג שלכם, וככל שהסיפור הזה יהיה יותר מעניין ומגניב, ככה הם עשויים להתחבר יותר לעסק שלכם.

סיפור אגב לא חייב להיות מעמיס, ארוך ומייגע. למשל טייפר (שם המותג שלנו) הוא קיצור של המילה TYPEWRITER (מכונת כתיבה), ובסלנג אמריקאי מקצרים ואומרים TYPER. אז תחשבו טוב טוב לפני שאתם בוחרים שם לעסק ותדאגו שיהיה מוצלח ככל הניתן. 

  • מתחשב בעולם התוכן של העסק – חשוב מאד לא לבחור שם שמנותק מעולם התוכן. ככל שבחירת השם לעסק תהיה יותר מנותקת מעולם העסק, כך הסיכוי שיתחברו אל השם קטן. לכן, בדיוק כמו הדוגמה שנתנו מקודם על TYPER, תבחרו שם יצירתי שיתחבר בצורה הגיונית, קלילה וכיפית לעולם התוכן שלכם. 

בבחירת סלוגן טוב יש לבחון כמה פרמטרים:

  •  בחינה של אופציה קריאייטיבית אל מול עניינית – כתיבת סלוגנים מתחלקים לשניים ויכולים להיות סלוגנים "דוגריים" וישירים שאומרים בדיוק מה אתם עושים (למשל – המרכז למשכנתאות), אל מול סלוגנים יותר מופשטים, רוחניים או קריאייטיבים שהולכים מסביב ומעבירים בעיקר אווירה, לצורך העניין (טעם החיים של קוקה קולה)
  •  אופי התחום (עריכת דין מול הפעלות ילדים) – לכל תחום יש את החוקים, הכללים ואת אופי הענף שנהוג פחות או יותר ללכת לפיו. לצורך העניין, כתיבת סלוגן עבור עורך דין אמור להיות מאד ענייני, לא מתוחכם, "מעונב" ורציני, בשונה מסלוגן לחברת הפעלות לילדים או משרד פרסום שיכולים להיות יותר "פרועים", משוחררים, כיפים ויצירתיים. 
  •  אופי הלקוח – בכל הנוגע לכתיבת סלוגן לעסק, חייבים תמיד לחשוב לפני הכתיבה עבור מי אנחנו כותבים בכלל. אופי הלקוח שלנו הוא פרמטר סופר קריטי בבחירת סלוגן, אחרי הכל, הלקוח שלנו הוא מי שבוחר בנו, מפרנס אותנו ותורם להמשך הקיום שלנו, ולכן אסור לנו להתעלם ממנו מראש. 

שם וסלוגן מנצחים שהולכים יד ביד בשילוב מוצלח, יוצרים עבורכם תדמית עסקית חזקה ומכניסים אתכם לעניינים עם יתרון עצום על פני המתחרים.

טייפר לשירותכם, נשמח לקדם אתכם ישירות למטרה!

הצצה לעבודות שעשינו

שם לעסק
כתיבת סלוגן
כתיבת סלוגן
כתיבת סלוגן
כתיבת סלוגן
כתיבת סלוגן

בואו נכתוב לכם שם וסלוגן מפוצצים!