מצגת עסקית שמייצרת רומן עם הקהל שלכם

Facebook
Email
WhatsApp

אם הגעתם למעמד המרגש שמצריך מכם יצירת מצגת עסקית מרסקת, אז נגיד לכם המון מזל טוב. עצם העובדה שיש לכם את ההזדמנות להרשים משקיעים / לקוחות / שיתופי פעולה מעניינים שיכולים להצמיח אתכם, זה כבר צעד ענק וגדול.

ועכשיו כשהדלת נפתחה, צריך שיתנו לכם את האוקיי להישאר ולעשות את הקסמים שלכם.
מצגת היא אחד מהכלים הטובים ביותר להרשים, לרגש ולסחוף את הצופים שלכם, מי שלא יהיו ולחבר אותם ליעדים ולמטרות שלכם מהם.

אז אילו סוגי מצגות קיימים?

  • מצגת הצגת מוצר – מצגת קלאסית שבה אתם משיקים מוצר חדש שהשקתם, זה יכול להיות מוצר אחד או סדרת מוצרים ולרוב תציגו אותה מול משקיע או חברה גדולה שאתם רוצים להציע לה לקנות או להיות זכיינית של המוצרים שלכם בפורמט כזה או אחר.
  • מצגת משקיעים (סטארטאפ) – מצגת שמטרתה לפנות למשקיעים בסטארטפים, בה תציגו את הסטארטאפ הייחודי שלכם, את היתרונות שלו, את המתחרים, חדירה לשוק, אסטרטגיה, תוכנית שיווקית, תמחור, תוכנית עסקית ועוד.
    מצגת כזו חייבת להיות בנויה לפי פורמט מאד ברור שיחלוש על כל מה שמשקיע חייב כדי להכיר את הסטארטפ שלכם על בוריו.
  • מצגת להרצאה – מרצים צריכים מצגות מקצועיות להעברת חומר לימודי באופן שוטף. מצגת מסודרת, מאורגנת ומרתקת היא כבר לא עניין של מותרות, אלא שהיא קריטית בהחלט ליצירת חיבור אמיתי של המרצה ושיטת הלימוד שלו עם הלומדים ממנו.
  • מצגות לקורסים דיגיטלים – קורסים דיגיטלים רבים מועברים בתצורה של מצגות, חשוב מאד שהמצגות ייכתבו בצורה הטובה והמרתקת ביותר ולא פחות חשוב, שיוצגו בדרך אסתטית, מעוצבת ומזמינה, שתואמת לשפת המותג שלהם ומושכת את הקשב של הלקוחות שלהם כך שיפיקו את המקסימום מהמוצר ויוכלו לשמר ולעניין את אותם הלקוחות להמשך הדרך.

קיימים עוד כל כך הרבה סוגים של מצגות, עם מיליון ואחת מטרות וסגנונות, שעליהם אנחנו לא נרחיב במאמר אחד.
מה שכן, נגיד שמצגת לא עושים ב”אהלן אהלן” וחשוב לתת לנושא הזה את הריספקט הראוי לו.
מה זה ריספקט אתם שואלים?
ריספקט זה להוציא את המצגת העסקית לאנשי מקצוע שידאגו שהיא תראה וואו ותיכתב וואו.

ואם בכל זאת תרצו כמה טיפים מנצחים להכנת מצגת עסקית, אז קחו –

מצגת עסקית טובה תיכתב בהתאם לקהל היעד שלכם, חשוב שתרגשו אותם, תחשבו מה מלהיב אותם, מה הייתם רוצים שהם ירגישו כשהם יראו את המוצר / שירות שלכם ותעצימו את ההרגשה שלהם.

בנוסף, הקפידו שכל שקף לא יהיה “כבד” מדי, אלא שיהיו בו גג משפט – שלושה משפטים, כשאתם מבינים מראש שאת כל שאר התוכן אתם הולכים להגיד בעל פה (:
המצגת מלווה אתכם ולא מכתיבה לכם את כל הפרזנטציה.

וטיפ אחרון – מצגת טובה מתוכננת לפי סדר הגיוני וכרנולוגי כלשהו. השתדלו להשקיע מחשבה רבה באיך אתם מתחילים את המצגת (למשל היכרות איתכם ואז עם השירות שלכם), איך אתם מעלים הילוך במצגת (מסבירים לקהל שלכם למה אתם פונים אליהם ומה יש לכם לתת לעולם) ומסיימים באיזשהי הנעה לפעולה ואמירה חיובית חזקה שהם יצאו איתה הלאה.

למדתם? החכמתם?
שלחו את המאמר הזה לאנשים שאתם אוהבים (:

אתם חייבים לקרוא גם את זה -