קידום ממומן

קידום ממומן – מקצרים את הדרך להצלחה

כיום קשה, ואף נדיר למצוא עסק אשר מצליח להכניס כמות נכבדת של לקוחות חדשים מידי חודש רק מפה לאוזן. אכן, זה אפשרי, יש דרכים שונות, סזיפיות אשר דורשות עבודה ואנרגיה רבים מצד בעלי העסק או עובדיהם, אך לרוב שיטות כאלו ואחרות לא מחזיקות יותר מידי זמן, ונחשבות ללא יעילות ומבזבזות אנרגיה ומשאבים. 

הקידום הממומן פקד באופן משמעותי את המקום הראשון בשיטות הפרסום המצליחות והנפוצות ביותר כיום בישראל ובעולם. ישנן פלטפורמות רבות ושונות, אשר באמצעותן ניתן לקדם את העסק שלכם, ולשם כך, רצוי להיעזר במקדמים תותחים ומקצעונים, אשר יתאימו את הפלטפורמה הטובה והמדויקת ביותר עבור המידות של העסק שלכם. 

אז, אילו פלטפורמות ושיטות הן הנפוצות ביותר לקידום ממומן?

קידום ממומן בגוגל (PPC) – מי אם לא רשת החיפוש המובילה והחזקה ביותר בעולם – גוגל בכבודה ובעצמה. קידום ממומן בגוגל מוכיח את עצמו מזה שנים רבות, בתור כלי אשר מייצר הקלקות, חשיפות, לידים וסגירות למי יודע כמה מליוני עסקים בעולם. הקידום באמצעות גוגל נעשה באמצעות "מילות מפתח", ומשתמשים בקידום מסוג זה בעיקר עבור מענה לצורך או לבעיה שקיימת.  דוגמאות לעסקים שמתאימים במיוחד לקידום בגוגל הם: אינסטלטורים, מנעולנים, נגרים, שיפוצניקים, קורסים ועוד. 

קידום ממומן בפייסבוק – בשונה מגוגל, פרסום בפייסבוק מתאים לעסקים אשר מייצרים צורך, ולא פותרים או עונים על צורך. נסביר – הפייסבוק הוא רשת חברתית, רובנו מבלים בו זמן ממושך ממהלך היום, בין אם זה לצרכים אישיים, עסקיים ויומיומיים. הפייסבוק הוא מעין מקום בילוי וירטואלי, לא משנה איך נסתכל עליו, ומכאן, שכל פרסומת או מודעה פרסומית שתופיע לנו בפלטפורמה זו, תהיה כזאת אשר תייצר לנו צורך כזה או אחר. פילוח קהל היעד בפייסבוק יהיה ממוקד יותר וחד יותר מגוגל, זאת מאחר ויש לפייסבוק מידע בסיסי אודות המאפיינים שלנו (מין, גיל, סטטוס, איזור בארץ, תחומי עניין ועוד). דוגמאות לעסקים שמתאימים במיוחד לקידום זה הם: עסקים בתחום האופנה, קוסמטיקאיות, איפור, שיער, מתנות, אוכל מהיר ועוד. 

קידום ממומן ביוטיוב – הפלטפורמה הכייפית, הויזואלית והמוחשית ביותר שיש לנו, היא לא אחרת מאשר היוטיוב, בת חסותה האהובה של גוגל. קידום ממומן ביוטיוב יהיה כזה אשר מתייחס באופן ישיר או עקיף לתחומים שיש בהם דגש לנראות ויזואלית, בין אם חוויתית, כזו שחשוב שיראו בעיניים, שממחישה יתרונות, שיודעת להסביר את עצמה הכי טוב בוידאו או כזו אשר קשורה קשר ישיר לעולם התוכן של יוטיוב (מוסיקה, במה, בלוגים ויזואלים ועוד). נשתמש בקידום ממומן ביוטיוב כאשר נרצה להפנות אלינו קהל יעד אשר הביע עניין בערוצי יוטיוב מסויימים, אשר העסק שלנו עשוי לעניין אותו גם כן.

רימרקטינג – הבאנרים הקטנים שעושים את הרעש הגדול. הרימרקטינג הוא כלי פרסום שיכול להופיע בגוגל או בפייסבוק (וגם בשניהם כמובן), ועובדת בשיטה כזו, שבאמצעות פיקסלים שמוטמעים באתר העסקי שלנו, נוכל לצבוע את אותו הקהל שגלש בו, ולהופיע באופן כמעט מיידי לאחר מכן באתרים שונים ומרובים בהם הקהל הפוטנציאלי שלנו מרבה לגלוש. שיטת פרסום זו עובדת בשיטה שמצליחה להפתיע בעלי עסק רבים לנוכח הצלחתה. למעשה מדובר בקהל היעד הפוטנציאלי ביותר שיש עבורינו, כזה שכבר ביקר אצלנו באתר, התעניין, ומסיבות כאלו ואחרות, נטש, ובזכות הבאנרים, נזכיר לו בצורה עדינה ומרומזת בעזרת קופירייטינג חכם, מדוע כדאי לו לחזור אלינו. 

קידום ממומן או קידום אורגני? מה ההבדל ומה כדאי לנו? 

קידום ממומן, כשמו כן הוא – שיטת פרסום אשר מקדמת אותנו באמצעות מימון (תשלום כספי), קידום בצורה זו למעשה "מקצרת" לנו את הדרך ומפרסמת אותנו בכל מצב, באמצעות תשלום שנעשה לרוב פר קליק על מודעה פרסומית או באנר. קידום אורגני לעומת זאת, הוא קידום אשר אינו תלוי קליקים, ומתבצע בצורה ארוכה, יסודית, הוא תלוי בעשייה אקטיבית בתוך האתר שלנו (הזנת קישורים בתוך מאמרים, כתיבה שוטפת של מאמרים, ועוד מתודיקה ארוכה ומדוייקת שלאט לאט מקדמת את המיקום שלנו בגוגל באופן אורגני.

מכאן, שעל שאלת "מה כדאי?" לא תהיה תשובה חד משמעית,  רצוי שלכל מקרה, גם אם נבחר ללכת לכיוון של קידום אורגני, שיהיה גיבוי שוטף של קידום ממומן לטובת הזרמת לידים שוטפים לעסק, עד השלב הנכסף שבו תצליחו להופיע באופן אורגני בעמוד הראשון של גוגל, ורק אז תהפכו לרלוונטים כלפי הלקוחות שלכם, כי אתם הרי יודעים, כל עמוד בגוגל שאינו העמוד הראשון, מה לעשות, הוא הרבה פחות מבוקש, ומשמעותית פחות אנשים מגיעים אליו. 

מכאן, שהקידום הממומן הוא שיטת הפרסום המובילה ביותר כיום, ולכן, אם אתם מחפשים דרך מהירה וסופר אפקטיבית לקידום העסק בשנת 2019 – הרי היא לפניכם. 

אנחנו כאן כדי לקדם אתכם למטרה!