איך לבחור שם דומיין מנצח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מהו דומיין?

דומיין הוא כתובת האתר (העתידי) שלכם, הדרך הכי קלה להמחיש את זה היא להדגים לכם איך זה נראה: www.typer.co.il . הדומיין הוא חלק בלתי נפרד מאתר, ולא קיים אתר ללא דומיין. זאת בהנחה ואנחנו לא נבלבל אתכם עם דומיינים זמניים שונים של בוני אתרים אשר עובדים על סביבות פיתוח, מאחר ו"הדומיין" איתו הם עובדים הוא נגזרת של הדומיין שלהם או של חברת האחסון שהם עובדים איתה, ואינו דומיין אמיתי ורשמי כמו זה שתרכשו לכם ויהיה הדומיין הפורמלי שלכם.

בחירת דומיין הוא השלב בו בחרתם בשעה טובה בשם לעסק שלכם, וכעת אתם יוצרים את הנוכחות החשובה ביותר ברשת, הלוא היא – אתר האינטרנט שלכם! בעת בחירת הדומיין חשוב שתתחשבו בפרמטרים שונים, על מנת לבחור את הדרך הטובה והקליטה ביותר עבור לקוחותיכם למצוא אתכם אונליין מכל מקום. 

לפניכם כל הטיפים שחשוב שתכירו מראש כאשר אתם בוחרים דומיין: 

דומיין נגזר משם העסק שלכם – בחירה נכונה בדומיין תהיה כזו אשר שתהיה קרובה ככל האפשר לשם המקורי של העסק שלכם. לצערנו, המציאות היא כזו אשר רוב הדומיינים והשמות עליהם אנו חושבים, עשויים להיות תפוסים, ולכן חשוב למצוא שם שיהיה כמה שיותר דומה. דומיינים שלא קשורים לשם עשויים לפגוע בחיפושים ובהתמצאות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם באתר, לבלבל את הלקוחות שלכם ואף לפגוע בקידום האורגני בעתיד.

הוספה של מילה נוספת לשם העסק שלכם – במקרים בהם הדומיין של השם שלכם תפוס, אופציה מעולה תהיה להוסיף מילה נוספת שמתחברת באופן יפה ורלוונטי לשם העסק. למשל, אם קוראים לעסק שלכם FREE, ואתם נותנים שירותים של תזונה נכונה ודיאטות, אז תוכלו לחפש מילים שיתחברו בצורה מעניינת עם שם העסק, למשל BEFREE או FREETOEAT או FREELIFESTYLE וכו'. שימו לב שאנו ממליצים לוותר על קווים מפרידים או תחתונים, זה נראה ועובד פחות טוב, לכן העדיפו את האופציה בה המילים בדומיין יהיו מחוברות. 

בחירת סיומת מתאימה – כשאנחנו מדברים על סיומת, אנחנו כמובן מתכוונים לסיומות שסוגרות את הדומיין, ביניהם כולנו נכיר את ה-COM המפורסם, ואת ה-CO.IL המקומי. כמובן שישנם עוד סיומות כמו ORG או IL, ועוד רבים נוספים, אך אנו ממליצים לכם להתמקד בסיומות החשובות באמת שמתוכן תגיע ההתלבטות והן ה-COM וה-CO.IL. אז איך בעצם יודעים מה לבחור מביניהם? בקלות רבה. תשאלו את עצמכם מיהו קהל היעד שלכם? האם הוא קהל ישראלי או שמא אתם פונים לקהל בינלאומי? 

בסופו של יום, לא מדובר במשימה המורכבת ביותר עלי אדמות, אבל ככל שהשם שלכם יהיה "נדוש" יותר, המשימה עשויה להיות מאתגרת וקשה יותר. לכן, אם אתם במקרה עוד בשלבים של חיפוש שם, נמליץ לכם לפנות לצד היצירתי שלכם או לקופירייטר מקצועי. במידה וכבר יש שם, לוגו ונגזרותיו, נמליץ שתיעזרו באתרים מיוחדים לרכישת דומיינים אשר לא מעט פעמים גם יציעו לכם דומיינים חלופיים על אלו התפוסים שתנסו לרכוש. 

תזכרו שבסופו של יום הדומיין צריך להיות זכיר וקל, ככה אפילו תעזרו ללקוחות שלכם לזכור אתכם ולחפש אתכם לבד בהקלדה של כתיבת האתר בעיקר במידה שהאתר עובר גם תהליך של קידום אתרים, ובלי קשר, דומיין קליט וזכיר זה בונוס וזה נראה ממש טוב, אז שווה להשקיע על זה כמה זמן שדרוש, ואחר כך – זכיתם. הוא שלכם. 

חשוב מאד לזכור לחדש דומיין כל שנה או שנתיים לפי המסלול שבחרתם ולהזכיר לעצמכם כמה ימים לפני שהרישיון שלכם יפוג, כי בינינו, התחושה שקונים מכם את הדומיין היא קשה במיוחד, ואנחנו רוצים למנוע מכם את האי נעימות, בטח כשמדובר בעלויות כל כך נמוכות של עשרות שקלים. 

תצליחו!

Call Now Button
גלילה לראש העמוד
WhatsApp chat
דילוג לתוכן