כתיבת אודות – כל הטיפים שאתם חייבים להכיר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לכל עסק יש את הסיפור שלו, זה שהוביל להקמת הבייבי שלו והפך אותו לאיש עסקים גאה, נרגש ושמביא לו פרנסה ויציבות בחייו. 

אך יש שלב אחד, שכולנו אף פעם לא מרגישים עד הסוף בנוח בו – וזהו השלב שבו אנחנו צריכים להציג את העסק שלנו. 

זה שהעניין לא נוח עד הסוף זה לא מהסיבה שאנחנו לא שלמים עם העסק שלנו חלילה, אלא בגלל שקשה לנו באופן אישי לתחום את העיסוק שלנו לכמה מילים ולדעת להסביר את המשמעות של אותן המילים לפרקטיקה. 

כתיבת אודות עסקי הוא מסמך שנע בין חצי עמוד לעמוד שמטרתו היא שכל אדם אשר יקרא את המסמך הזה יבין הלכה למעשה מה יש לעסק שלכם להציע עבור אותו הקורא. 

מסמך האודות מקבץ בתוכו פרטים שונים וחשובים אשר יוצרים בסופו של דבר את הפאזל השלם שנקרא העסק שלכם. 

כל פיסה מהפאזל מתחברת יחד, וכמובן חשוב שהיא תיעשה בצורה הנכונה ביותר, על מנת שהלקוח הפוטנציאלי יהפוך ללקוח ממשי. 

איך כותבים מסמך אודות מרשים? 

כתיבת אודות תהא מורכבת ממספר פרמטרים שחשוב מאד שיופיעו כדי שהלקוח הפוטנציאלי יוכל להבין ולהתרשם מכל יכולותיכם: 

  •  מהות העסק שלכם – מה אתם עושים? חשוב להסביר במילים בצורה הפשוטה והברורה ביותר מה המטרה או המהות של העסק שלכם, מדוע אתם קיימים ואיך אתם יכולים להפוך חיים של אנשים לקלים או טובים יותר. 
  •  הניסיון שלכם – כתיבת אודות צריכה להכיל שנות ניסיון (במידה ויש מספר שנים מרשים), יכולה להתייחס ללקוחות מובילים מהשוק שנתתם להם שירות, הסבר ופירוט כיצד הניסיון שלכם בא לידי ביטוי באמצעות אזכור של סוגי שירותים שאתם נותנים וביצעתם בעבר בהצלחה. 
  •  איך התגלגלתם לתחום שלכם – האמנם לא בכל כתיבת אודות המידע הזה תמיד רלוונטי, אבל בהרבה דווקא כן, ואף נוצרת התחושה שמתקרבים אליכם דרך המידע שאתם חושפים ולמעשה הדבר גורם לקהל היעד שלכם להרגיש בנוח יותר לפנות אליכם. 
  •  ספרו איך המוצר או השירות שלכם עושה טובה לאנשים – כל אחד רוצה להשתכנע שמה שאתם עושים הוא חיוני, הוא חשוב והוא מוסיף ערך לחייהם של אנשים, לכן חשוב להכניס כחלק מכתיבת האודות שלכם את העניין החשוב הזה שקשור בהקלה או ייעול חייהם של המשתמשים.
  • אל תמכרו במסמך אודות – פשוט לא. בתהליך כתיבת אודות הימנעו ככל הניתן ממסרים מכירתיים, לא אגרסיביים וגם לא מרומזים. הסיבה היא שמסמך אודות לרוב נתפס כמסמך מאד ניטרלי, אמין וכזה אשר מאפשר בצורה "נקיה" ככל הניתן להכיר את העסק ממנו אנו רוצים לרכוש מוצר או שירות. במקרים בהם גם אודות העסק יהיה לא ניטרלי ועמוס במסרים מכירתיים, ייתכן ויפגע האמון של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בכם, לכן הימנעו מכך. 
  • הישארו צנועים – טיפ מאד חשוב שהרבה מאד חוטאים בו בתהליך כתיבת אודות. על אף שמסמך כתיבת האודות הוא כביכול המקום שלכם "להרים לעצמכם", חשוב מאד שתדעו לעשות את זה באמצעות ציון עובדות וציוני דרך שהעסק שלכם השיג, ולא בזכות מחמאות לעצמכם. 

דוגמה למחמאות עצמיות שפשוט לא נשמעות טוב: בית הדפוס שלנו מספק עבודות פרינט יוצאות מן הכלל, הטיפול שלנו מבטיח לכם ב-100% סיכויי הצלחה והחלמה, ועל זה יעידו כל הלקוחות שלנו. 

חוץ מזה שזה נשמע לא אמין, זה גם נשמע מאד יהיר ובהחלט מחטיא למטרה. 

  • העצימו את הלקוח או את מקור ההשראה שלכם לפיתוח המוצר או השירות – לקראת סיום כתיבת אודות העסק חשוב להעצים את הלקוח ואף להודות לו שבזכותו המוצר נוצר והגיע לעולם. בהמשך לסעיף הקודם, לקוחות פוטנציאליים וגם קיימים מאד מוקירים הערכה, וללא ספק הדבר יוצר תחושה מאד נעימה בקרבם. 

דוגמה נהדרת להעצמת לקוח תהיה: "המוצר שפיתחנו הגיח לעולם הודות למצוקה שעלתה בקרב תלמידים בבית ספר. הודות לתלמידים הסקרנים שרצו להתפתח ולהתקדם, החלטנו לייצר את הפתרון שיתן להם את המענה לסלול עבורם עתיד טוב יותר".

אנחנו מקווים שכעת אתם מבינים קצת יותר טוב את תהליך כתיבת אודות העסק ואת חשיבותו ותרומתו להצלחת העסק שלכם. אז נכון, מדובר בדף אחד, שלא תמיד כולם קוראים אותו באתר, אבל היי – מי שכן קורא אותו, ויש לא מעט כאלו, ירגיש שהוא מתחיל להכיר אתכם וסביר להניח שהדבר יגרום לו לרצות עוד מכם לכן שאתם מחפשים שירותי כתיבת תוכן לאתרים, יש לקחת בחשבון גם את כתיבת האודות כחלק חשוב כמו כל דף מרכזי אחרי באתר.

כתיבת אודות
Call Now Button
גלילה לראש העמוד
WhatsApp chat
דילוג לתוכן