מה צריך להיות במצגת עסקית מנצחת?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מצגת עסקית היא ללא ספק הפרזנטציה הכי חשובה שיש כיום לבית עסק. ישנן המון סיבות מדוע צריך לעשות מצגות עסקיות, אך באופן ברור ניתן להגיד שלמצגת יש מטרה ברורה – להעביר מסר כלשהו לצד שאליו אנו מציגים את המצגת. 

אילו סוגי מצגות עסקיות קיימות?

שאלה מצוינת ויש לה כמה תשובות אפשריות: 

  1. מצגת משקיעים – תהיה זו מצגת של יזמים או סטארטאפיסטים שבה הם יציגו עבור משקיעים פוטנציאליים את המיזם שלהם. המצגת הזו תציג את השירות או המוצר שלהם בצורה מקיפה וברורה ותתייחס לכל הפרמטרים החשובים בסטארט אפ, ביניהם: אודות המיזם, אודות היזמים, היתרונות שבמוצר או השירות, הטכנולוגיה, ההזדמנות, החזון, חדירה לשוק ועוד. 
  2. מצגת פנים ארגונית – מצגת אשר מיועדת לחברי הארגון או החברה שלה. יכולה להיות זו מצגת עבור מנהלים, מצגת שמיועדת עבור המנכ"ל והבעלים, מצגת עבור מחלקה ספציפית או מצגת כללית עבור הארגון כולו. 
  3. מצגת עבור לקוח – מצגת זו תהיה בדרך כלל מצגת פרזנטציה עבור לקוח. ניתן להראות במצגת זו סטטיסטקות שקשורות לעולם התוכן שלו, ממצאים אשר המשרד שלכם מצא לגביו, ניתן כמו כן להציג תוצרים ועבודות שעשיתם לו ועוד. 
  4. מצגת מכירה – מי מאיתנו לא רוצה להרשים לקוחות פוטנציאליים? כולנו. ובינינו, מצגת מרשימה היא זו שתגרום ללקוחות פוטנציאליים לרצות לבחור בכם על פני המתחרים שלכם. משרדים רבים בוחרים להכין מעין שבלונה / גריד / בסיס למצגת מכירה, כאשר בכל פעם מחדש יבצעו לה התאמות בהתאם ללקוח שהפעם עומד מולם. 

מה כוללת מצגת טובה? 

מצגת עסקית צריכה להיות מרשימה ויזואלית, כתובה בצורה נכונה מבחינה תחבירית, מתחשבת ומבינה את קהל היעד ומתאימה אותה אליו, כתובה בצורה שיווקית או תדמיתית טובה, וכמובן מסודרת על פי סדר שקפים הגיוני וחכם. 

אז בואו נרחיב קצת – 

  • מצגת מעוצבת – בואו נודה באמת, קל מאד להתדרדר למצגת מיושנת שנראית משנות ה-90 למי מאיתנו שאין נגיעה עיצובית כלשהי ביום יום שלו. תבינו, מצגת מרשימה ויזואלית גורמת לאדם שלפניכם להתרשם מכם לטובה ולהרגיש שעסק רציני ומושקע עומד מולו. רצוי שהמצגת תהיה גם ממותגת בשפה ובסגנון המיתוגי שלכם (נגזר מלוגו).
  • כתיבה מרשימה – התוכן הוא סופר דרמטי ומהווה את החלק הכי חשוב במצגת. במידה ויש לכם מסר או רעיון נהדרים, אבל התוכן לא מחמיא למוצר או לשירות שלכם, ייתכן ולא יתרשמו מכם לטובה, וחבל. כמו כן, גם במידה והמצגת היא פנים ארגונית, העובדים או המנהלים עשויים להבין דברים לא נכון מהמצגת, או לא להבין בכלל – והדבר כמובן עשוי לגרום לבעיות ולאי סדר. 
  • היררכיה נכונה – מצגת מורכבת ממספר עמודים, ולכן חשוב לדעת לארגן את המצגת בצורה נכונה כאשר יש בה הקדמה, מסר, סגיר ואת כל השקפים הרלוונטיים באמצע המצגת. במקרים אסטרטגיים כאלו רצוי מאד להיעזר בקופירייטר או בבונה מצגות מנוסה שידע לעשות עבורכם את החושבים בצורה מיטבית.
  • המינימלי הוא המקסימלי – מצגות עמוסות הן לא נעימות לעין, קשה לצופים שלנו להתמקד ולהבין מה אנחנו רוצים מהם. חשוב מאד שגם מבחינת התוכן וגם מבחינת העיצוב, שנקפיד על קידוש המטרה שלשמה התכנסנו – להעביר מסר חד וברור. לכן, יש צורך לדעת לתמצת בצורה נכונה את הדברים כך שיתרמו להשגת המטרה שלנו. 
  • הפרזנטציה שלכם (ההצגה) – אתם לא פחות חשובים מהמצגת, למעשה המצגת מתלווה אליכם וחשוב שתדעו להציג אותה על הצד הטובים ביותר. כל התוכן אשר מוצג על גבי המצגת הוא מעין תזכורות וראשי פרקים שאתם צריכים להרחיב עליהם בדיבור שלכם, ולכן חשוב ששפת הגוף שלכם תהיה מזמינה, שתהיו ברורים בדיבור ובקצב שלכם, שתחייכו ושתרגישו את הקהל שלכם ואף תהיו פתוחים לשאלות תוך כדי. 
  • הפוגות – כשמדובר במצגות ארוכות שאורכות במינימום שעה, כל כך חשוב לעשות הפסקות – לא רק לשירותים ולשתיה, אלא אתנחתות כאלה שישחררו טיפה את הראש ממצב הריכוז המחייב. ואיך עושים את ההפוגות האלו? מכניסים קצת הומור, נקודות למחשבה, חידות קצרות, שאילת שאלות או כל דבר אחר אשר גורם לצופים שלך "להתנער" קצת מהרצינות ולהתחבר מחדש אחרי זמן ממושך של קשב מחייב.

בקיצור, מצגת עסקית היא חשובה, היא מורכבת והיא אסטרטגית, ולכן חשוב שמישהו מקצועי יכתוב את המצגת על הצד הטוב ביותר. 

טייפר מעניקה לכם מעטפת מקצועית של כתיבה, עיצוב ותכנון מצגות מא' ועד ת'. 

מוזמנים ליצור איתנו קשר ונתחיל לעבוד!

מצגת עסקית
Call Now Button
גלילה לראש העמוד
WhatsApp chat
דילוג לתוכן