מיקרו קופי – מתי צריך אותו ולמי הוא מתאים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מיקרו קופי תמיד היה שם והוא לא המצאה של השנים האחרונות. העניין היחיד הוא שרוב האנשים לא ייחסו לו חשיבות ולא הביאו אותו לידי ביטוי באתרי העסק שלהם. 

אבל רגע לפני שנצלול פה לעומקים, בואו נבהיר רגע מהו מיקרו קופי בכלל – 

מיקרו קופי הוא תוכן שיווקי קצרצר שמטרתו להניע אנשים לפעולה באמצעות לחיצה על כפתורים, מילוי טפסים, מעבר לעמודים נוספים, רכישה של פריטים או שירותים או בקיצור – לקדם עסקים למכירות בסופו של דבר. 

קטן קטן אבל לא פראייר

מיקרו קופי יבוא לידי ביטוי באמצעים שונים, קטנים וחשובים בתוך אתר. 

שימו לב – הוא לא חיצוני לאתר, הוא לא רלוונטי לפרסום הקלאסי הישן שאנחנו מכירים, אלא המהות שלו היא באמצעות לחצנים או משפטים קצרים בפנים האתר שלכם. 

אז איפה נראה את המיקרו קופי מופיע? 

  •  כפתורים 
  •  טפסים ליצירת קשר
  •  דף תודה (זה שמופיע לכם אחרי שסיימתם למלא טופס) 
  •  עמודי שגיאה 
  •  כותרות קצרות ואווירתיות באתר 
  •  דף צור קשר
  •  בפוטר (בחלק התחתון של הדף שלנו) 

ובעוד אינספור צורות ודרכים יצירתיות שעליהם נחליט יחד במעמד איפיון האתר. 

מיקרו קופי באפליקציות 

רגע, עד עכשיו דיברנו על אתרים, מה עם אפליקציות? 

אז כן, אפליקציות הם חלק בלתי נפרד מעולם הדיגיטל, האמנם לא לכל בעל עסק יש צורך או תקציב כדי שתהיה לו אפליקציה משלו, אבל לאלו שכן, חייב שיהיה מיקרו קופי. 

אפליקציה ללא מיקרו קופי מאבדת מהאישיות שלה ועשויה להפוך לאפליקציה שאנשים פחות יהנו להשתמש בה, מה שמוביל אותנו לדבר על עניין חווית המשתמש, תזכרו את הביטוי הזה טוב טוב להמשך. 

אפליקציות מורכבות ממסכים קצרים עם מסרים עוד יותר קטנים שפשוט צריכים "לעשות את העבודה" ועליהם מתבססת ההצלחה של האפליקציה (בליווי עיצוב ממותג ואטרקטיבי כמובן). 

כל מילה היא קריטית וחשוב מאד שתהיה מותאמת לאופי העסק ותדבר אל הלקוחות שלכם בשפה שהם מבינים. 

מיקרו קופי וחווית משתמש – הצמד הבלתי נפרד.

אז בין אם המיקרו קופי נמצא באתר, אפליקציה או במערכת גדולה ומורכבת, חשוב שהוא יהפוך את חוויה השהייה בו לנעימה, מותאמת למשתמש וקלה לתפעול. כל המרכיבים הללו יחד יוצרות את המושג "חווית משתמש" ומקנות להם ערך מוסף, עלייה בשימוש וייתכן מאד שבעקבות זאת גם עליות במכירות, רכישות ולקוחות מתעניינים. 

מיקרו קופי הוא לא עוד אלמנט גנרי שאפשר להעתיק ולהדביק מאתר אחד לאתר אחר. מבחינת התהליך צריכה להתבצע לפני הכל שיחת איפיון מאד יסודית ומקיפה אשר תבחון את הפרמטרים הבאים: מהות העסק, אופי העסק, מטרות העסק ואיך העסק עובד. 

לאחר שהקופירייטר יבין את התמונה המלאה הוא ייצר מסמך של איפיון שפה, ומשם יתחיל לכתוב מיקרו קופי עבור הפלטפורמה עליה הוא יעבוד. 

איך יוצרים שפה ייחודית למותג? 

לכל מותג יש את האופי שלו. ברור לכם שעסק שמתמחה במוצרי תינוקות לא ישמע, יראה או ירגיש כמו סוכן ביטוח, ואותו דבר לגבי בעלת עסק שרוקחת סבונים טבעיים, היא לא תראה או תרגיש כמו מישהי שמתמחה בייעוץ אסטרטגי לעסקים. 

מכאן, חשוב וסופר קריטי להדגיש כי חשוב שהשפה שתבוא לידי ביטוי במיקרו קופי תהיה מותאמת לקהל היעד. 

למשל – פניה לחנות סוכריות יכולה להיכתב בשפה מתוקה, ורודה, קופצנית, צבעונית וכייפית. 

כתיבה של עורך דין תיעשה בצורה רצינית, קונקרטית, ברורה, כזאת שנותנת תחושה של מקצועיות ושיש על מי לסמוך. 

בתחומים מסויימים יהיה ניתן אפילו לכתוב בסלנג ובקריצה, ובתחומים אחרים זה יהיה פשוט אסון תדמיתי. לכן, בכל הקשור במיקרו קופי חשוב מאד להיעזר באיש מקצוע שמתמחה ויודע להסתכל על התמונה השלמה וליצור חווית משתמש אופטימלית היוצרת שפה ואופי ייחודיים לאותו העסק. 

מיקרו קופי – רק לאתרי חנות או גם לאתרי תדמית? 

על אף שהדעה הרווחת היא שמקובל יותר לכתוב מיקרו קופי באתרי חנות / סליקה, תתפלאו לדעת שכיום המגמה הולכת גם למקומות של אתרי תדמית. הרי בכל אתר בסופו של דבר היינו רוצים שיהיה ללקוח שלנו קל להתמצא, היינו רוצים לפורר את יחסי האדם – מכונה ולגרום ללקוח שלכם להרגיש כאילו הוא מדבר עם מישהו, מישהו שדובר את השפה שלו ומלווה אותו צעד אחרי צעד. 

לסיכום נאמר כי מיקרו קופי הוא הקופירייטינג של העתיד. אצלנו בחברת טייפר מאמינים שתוכן לעולם יהיה קיים, אבל ייתכן והמידע ילך ויתקצר, יחד עם הסבלנות שלנו בני האדם, ולכן טקסטים קצרים וקולעים הם בדיוק מה שצריך עכשיו ולעתיד.

מיקרו קופי
Call Now Button
גלילה לראש העמוד
WhatsApp chat
דילוג לתוכן