קופירייטר לאתרים מנקרי עיניים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לא יודעים אם ידעתם, אבל לא רק עיצוב גורם למתחרים להזיע וללקוחות לחשוק בכם, אלא גם תוכן. כן כן, אשכרה, תוכן מפתה אנשים. 

אז נכון, בעידן של גירויים ויזואליים הרבה מאיתנו בכלל לא נותנים את הקרדיט הראויה לתוכן, ואנחנו לוקחים אותו קצת כמובן מאליו, וכאן הטעות של רובינו כאנשי עסקים. 

תחשבו על זה שניה, אם האתר מהמם, אבל ממש לא ברור מה אנחנו עושים, מה האתר שלנו שווה? תכלס, לא הרבה. 

קופירייטר לאתרים הוא האדם שמונחת על כתפיו אחריות כבדה במיוחד. הוא למעשה המנצח על המשימה החשובה ביותר – להעביר את המסר שלנו בצורה ברורה וחדה, שלא תשתמע לשני פנים, ובנוסף, שהיה ממש מזמינה, מפתה ותגרום לאנשים להבין עד כמה הם חייבים את השירות או המוצר שלנו, ובלעדיו – החיים שלהם יהיו משמעותית יותר מאתגרים ופחות נוחים. 

תוכן שיווקי יכול לבוא בהרבה חליפות, סגנונות ושפות, והתפקיד של הקופירייטר לאתרים הוא להתאים את הכתיבה לאופי העסק. הדבר יבוא לידי ביטוי בבחירת המילים, הטון, הכותרות, הסגנון והחוויה שהתוכן הולך להעביר לקוראים. 

כתיבת מיילים או וואצפים היא לא כתיבה לאתרים 

חברים, תנו ריספקט לאותו קופירייטר לאתרים, הוא יודע את העבודה שלו, ולא, זה שאתם יודעים לכתוב אחלה מיילים ללקוחות או לכתוב ברכות יפות לחברים בפייסבוק, לא הופך אתכם לקופירייטרים לאתרים. 

מדובר במיומנות שאותו האדם רכש, למד והשכיל, התנסה במהלך שנים רבות וכמובן – סיפק את הסחורה מהתוכן אותו הוא כתב. 

קופירייטר לאתרים הוא לא מותרות, הוא הכרחי וחיוני בשביל שהעסק שלכם יצליח בדיגיטל. אז פשוט אל תדלגו על השירות הזה. 

למה כתיבת תוכן לאתרים היא מיומנות ולא כל אחד יכול לכתוב?

כתיבת תוכן לאתרים דורשת מיומנויות רבות ביניהן מיומנויות אסטרטגיות, מיומנויות של כתיבת מיקרו קופי (כותרות, כפתורים, טפסים), סידור וארגון נכון של טקסט לפי היררכיה, הבנה בעולם בניית האתרים, זיקה לעולמות הקידום האורגני, עבודה מול מעצבים ואנשי מקצוע רבים, תוך הבנת הממשקים הקיימים כיום בצורה הטובה ביותר. 

קופירייטר לאתרים, בשונה מאדם שלא מגיע מעולם הפרסום והדיגיטל, חי ונושם את העולמות הללו, שנעים בקצב מסחרר ומשתנים לעיתים מאד תכופות ודורשות עבודה עם יד על הדופק והיכרות שוטפת עם כל השינויים והטרנדים החדשים. 

חוץ מזה, שזה דורש כישרון, כמו שלא כל אדם נולד מעצב, או אינסטלטור או רקדן, לא כל אדם נולד קופירייטר, ולכן תנו את הקרדיט לאיש מקצוע לעשות את העבודה שלו על הצד הטוב ביותר. הרווח יהיה חד משמעי רק שלכם. 

איך יודעים מיהו קופירייטר טוב לאתרים ומה תהליך העבודה איתו? 

קופירייטר לאתרים בוחרים קודם כל לפי כימיה. אם אתם משוחחים עם אדם לא נחמד, קצר או שפשוט לא מתחבר לכם כבר מהרגע הראשון, היינו מציעים לכם לוותר על התענוג. אנחנו מאמינים בלב שלם שאם מי שמדבר איתכם לא ממש שמח לדבר איתכם ורוצה לעבוד איתכם, כנראה שאולי עדיף לוותר מראש. כימיה היא השלב הראשון בתהליך של בניית אתר או כתיבת תוכן לאתר. 

במידה והקופירייטר לאתרים עבר את מבחן הכימיה, נעבור להתרשמות קונקרטית לגביו. נמליץ מאד שתעברו לפני השיחה או תבקשו בשיחה עצמה לראות עבודות לדוגמה, תשאלו אותו אם יש לו הכשרה בנושא, כמו כן שווה לשאול אם עבד במשרדים מרשימים לפני כן וגם את שנות הניסיון שלו. 

האמת היא, שכן, יש מצב שעומד מולכם אדם סופר מוכשר עם מעט ניסיון או רזומה לא בשמיים, אבל עדיין, אל תהיו פזיזים ורצוי שתתרשמו עד הסוף לפני שאתם סוגרים עם אותו קופירייטר לאתרים. 

אז אחרי שהתרשמתם, הוקסמתם, הגיע הזמן לבקש הצעת מחיר. כבר דרך הצעת המחיר שלו תוכל לקבל תמונת מצד עד כמה הוא רציני, עד כמה ההצעה מפורטת, איך היא כתובה, איך היא מאורגנת ועד כמה הוא שם לב לכל הפרטים הקטנים. תוכלו מיד לזהות אם יש מולכם "חפפיניק" או פדנט. 

ההצעה מאושרת! אתם מתחילים לעבוד, בשלב הזה תרצו להרגיש שהקופירייטר לאתרים הפך להיות חלק מהצוות המנצח שלכם, שהוא נרתם למשימה, יוזם ומשקיע בכם בשיחת איפיון, שואל שאלות מידי פעם, מעדכן על צפי לשליחת התכנים ונעים איתכם לאורך התהליך.

קיבלתם את התוצרים – אם אהבתם ממבט ראשון, בינגו! אם לא, אל תתביישו לתת תיקונים, זה מגיע לכם. קופירייטר טוב יתן לכם לפחות סבב תיקונים אחד או שניים. קופירייטר טוב לא יוותר עד שתהיו מרוצים, אבל חשוב שתהיו גם מפוקסים. אם חציתם את סבב התיקונים השני, כנראה שהיו פערים בהעברת הציפיות ממנו. 

לסיכום – קופירייטר לאתרים הוא ללא ספק אחת מדמויות המפתח בתהליך בניית אתרים וחשוב שתקבלו המלצות חמות על אותו האדם או שתתרשמו במיוחד מהעבודות שלו, לרוב זה עובד מצוין!

מחפשים קופירייטר? טייפר כאן אם בשבילכם (;

קופירייטר לאתרים
Call Now Button
גלילה לראש העמוד
WhatsApp chat
דילוג לתוכן