10 הטיפים לכתיבת מיקרו קופי שיגרום ללקוחות שלכם להתאהב בכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מיקרו קופי הוא לא עוד קופירייטינג, אלא יש לו אופי משלו – הוא קצר, הוא קולע, הוא לא אוהב לבזבז לאנשים זמן, הוא מאד ברור, מדבר בגובה העיניים והופך את החיים של אנשים לקלים – חד וחלק. 

במקרה שלכם, כתיבת מיקרו קופי היא הערך המוסף שיעזור למשתמשים שלכם להבין אתכם, שלב אחרי שלב, בקצב שלהם ובמילים שלהם. 

נכון להגיד שלא כל בעל עסק, ואפילו רוב העסקים נכון להיום, לא משקיעים אנרגיה בכתיבת מיקרו קופי, אבל לשמחתנו הרבה, המגמה נמצאת בעלייה ניכרת ונראה כי בעוד שנתיים מהיום מיקרו קופי יהיה חלק בלתי נפרד ממיתוג ותדמית של בעלי עסקים בדיגיטל. 

אז אילו סוגי מיקרו קופי קיימים שחשוב שנכיר?

  • מיקרו קופי לאפליקציה – אין, פשוט אין אפליקציה שלא צריכה כתיבת מיקרו קופי. אפליקציות מורכבות מטקסטים מאד קצרים, ביניהם: כפתורים, הסברים, לחצני הנעה לפעולה, משפטים, כותרות, תגיות, עמודים פנימיים ועוד.  מיקרו קופי לאפליקציה הוא מאסט מהסיבה שאפליקציה היא מאד פרקטית ואין בה מקום לטקסטים ארוכים ומייגעים. 
  • מיקרו קופי לאתר – כפי שכבר אמרנו מקודם, המגמה של כתיבת מיקרו קופי בעלייה חדה, וכיום כמעט כל אתר שמכבד את עצמו כבר מכיר ביתרונות הגדולים של שימוש במיקרו קופי על מנת להניע אנשים לרכישה, להקלקה, לביצוע שיחת טלפון, השארת פרטים ועוד. ואת כל הדבר הנפלא הזה אנחנו רוצים לעטוף בצורה שיווקית, נעימה ובגובה העיניים. 
  • מיקרו קופי לתוכנה / מיקרו קופי למערכת – מערכת או תוכנות קטנות עד מורכבות שיהיו דורשות מיקרו קופי, זאת מאחר ואנשים חייבים לדעת איך להשתמש בה ולהתמצא בקלות. הטקסטים הקצרצרים הללו יעשה למשתמשים את החיים קלים ויעזרו להם להנות מהתוכנה או מהמערכת שלכם ולהוציא ממנה את המיטב ובכך להמשיך לעבוד איתכם לשנים רבות. 

ועכשיו, ל-10 הטיפים לכתיבת מיקרו קופי שיגרום ללקוחות שלכם לעוף מהתלהבות: 

  1. תכתבו כמו שאתם מדברים – השיח בין אדם למכונה הולך ונעלם, וזאת מאחר וחוקרי חווית משתמש רבים הבינו שאנשים לא אוהבים לבלות זמן רב באפליקציה / מערכת או אתר שהשפה בו היא "רובוטית" או לא שפה מדוברת. אתם יכולים לדמיין את הרצון שלכם ללחוץ על כפתור שיגיד לכם "תלחצו עליי" לעומת כפתור שיכתוב "לחץ" יבש ומשעמם. מיקרו קופי
  2. תכתבו בשפה של קהל היעד שלכם – חשוב שתזכרו שהלקוחות שלכם הם אלו שקוראים את התכנים שלכם ומשתמשים בשירות שלכם ולכן קריטי שתדברו אליהם בשפה שלהם. התקפיד של כתיבת מיקרו קופי היא לגרום למשתמשים להרגיש הכי בבית שבעולם, שיש מי שמכיר אותם ואת השפה שלהם. עצם המחשבה הזאת תגרום להם לבלות יותר זמן באתר שלכם, מה שעשוי להעלות את הדירוג שלכם בגוגל שעשוי לקדם לכם את האתר. שווה, לא? 
  3. תכתבו חיובי – בסופו של דבר, חשוב שהמשתמשים שלכם יהנו או יפיקו תועלת בממשק, גם אם אתם עורכי דין לדיני משפחה וגירושין, עדיין חשוב שתהיה תחושה עד כמה שניתן נעימה כדי להמתיק לאנשים את ההרגשה ולתת להם לדעת שהם בידיים טובות ועוטפות. 
  4. תיקחו בחשבון גם את העמודים "הנשכחים" – העמודים הראשונים שאנחנו חושבים עליהם באופן אוטומטי באתר או בממשק אחר יהיו עמודי התוכן הקלאסיים שלנו: דף הבית, אודות, עמודי שירותים וצור קשר. מה שאתם לא בהכרח יודעים זה שקיימים עמודים סופר חשובים שהלקוחות שלכם עשויים מאד לפגוש בהם וחשוב שתהיה בהם התייחסות, ביניהם: עמוד שגיאה, עמוד תודה אחרי השארת פרטים בטופס, כתיבת מיקרו קופי במייל שנשלח לאחר השארת פרטים ועוד. מיקרו קופי
  5. זכר / נקבה / רבים, למי כותבים? אישיו שבהחלט חשוב להתייחס אליו. התשובה תהיה לא חד משמעית, אלא מורכבת יותר. כתיבת מיקרו קופי תהיה מבוססת קהל יעד, יש מקרים שהתשובה היא ברורה, למשל – רופא נשים. במקרה כזה, אנחנו נכתוב במפורש עבור נשים וכל תהליך כתיבת המיקרו קופי יהיה מותאם לנשים. במקרים בהם לא ברור מי קהל היעד שלנו נעדיף לא לכתוב ברבים, אלא להשתמש במילים שיכולים להתאים לזכר ולנקבה בלשון יחיד, לדוגמה: לחיצה כאן והקסם קורה, הופ השארתי פרטים, נו תתקשרו אליי וכו'.
  6. אם אתם לא אנשי צווארון לבן, תחטאו בסלנג – ממש ככה, ואל תפחדו. מיקרו קופי עובד מדהים עם סלנג, כמובן כמו שציינו בכותרת, לא אם התחום שלכם "מעונב" או פורמלי. אתם יכולים לראות למשל את המיקרו קופי הגאוני והמגניב שעושים לחברת מקס (לאומי קארד לשעבר) ותראו עד כמה שזה עובד עליכם טוב. 
  7. תשמרו על אופי אחיד ומובהק – לפני שיוצאים לכתיבת מיקרו קופי, תבנו דמות מובהקת שמתוכה "בוקע" הקול שמדבר למשתמשים שלכם. חשוב מאד שתאפיינו אותו בצורה יסודית, למשל: בחור צעיר, בן 28, מקועקע, אוהב אתגרים ואוהב ללכת על הקצה. ומכאן שהשפה והכתיבה תצא מתוכו לאורך כל הדרך, ולא תזלוג לנו בטעות דמות אחרת (יוחנן מורה דרך בן 43 למשל), זה פחות מגניב שיקרה.מיקרו קופי
  8. אל תגזימו, תשמרו גם על פאסון – כמו שאתם יודעים, טו מאץ' אף פעם לא עובד, ואל תקחו את כתיבת המיקרו קופי לקיצון, אל תשתמשו בקללות חלילה, לא במילים שאפילו מזכירות קללות, ואל תתפסו איזשהי עמדה פוליטית מובהקת, רק אם אתם מפלגה פוליטית כמובן. חשוב שאנשים לא יפתחו איזשהו אנטי כליפכם ואז חלילה נשיג את התוצאה ההפוכה והלא רצויה. 
  9. תתכתבו עם השפה הגרפית – חשוב מאד שתהיה התאמה מושלמת בין העיצוב הגרפי לתוכן בשביל לייצר את החוויה הנכונה והמדויקת למשתמשים שלכם. למשל חנות תבלינים מהמזרח יכולה לכלול מילים שקשורות למזרח הרחוק או לווייבים מהמזרח והשפה העיצובית חייבת להיות תואמת כדי להשלים את התמונה המלאה. 
  10. התחלתם עם מיקרו קופי באתר? המשיכו גם בשאר הממשקים – חשוב שתשמרו על קו אחיד לאורך כל הפלטפורמות בהם אתם נמצאים, גם בשפה וגם בנוכחות. המקומות שבהם תוכלו לשחק אותה עם מיקרו קופי: אתר, תוכנה, אפליקציה, ניוזלטרים ועד להודעות אסמס הקטנות השיווקיות שאתם שולחים. 

אם החלטתם ללכת על זה לבד – מלא בהצלחה! אם החלטתם שאתם רוצים שנבצע כתיבת מיקרו קופי אדירה עבור העסק שלכם, מה טוב (: 

מוזמנים ליצור איתנו קשר ונתקדם משם.

קראו גם על: כתיבה שיווקית בפייסבוק

מיקרו קופי
Call Now Button
גלילה לראש העמוד
WhatsApp chat
דילוג לתוכן