כתיבת תסריט לסרטון – כך תייצרו עניין בפרסום לעסק

Facebook
Email
WhatsApp

תסריט טוב, הכל טוב

לחשוב על תסריט לסרטון זו עבודה שלא כולנו נולדנו כדי לעשות אותה. בואו נשים את הקלפים על השולחן, מהצצה לעולם הדיגיטלי של היום, נראה כי כולם נולדו תסריטאים ממש. אז תנו לנו להגיד לכם משהו – ממש לא. מאחורי כל יוצר תוכן, לא תמיד עומד עצמו, אלא שהרבה פעמים נמצא שם קופירייטר או תסריטאי שעוזר לו לחשוב מחוץ לקופסה ולייצר סרטונים מעניינים וריאליים. 

סרטון הוא חתיכת תיק, תחשבו על זה – סרטון מצריך כתיבת תסריט לסרטון, שירותי צילום, עריכת הסרטון, פרסום של הסרטון לאחר מכן ועוד הרבה משימות אחרות מסביב. בקיצור, כתיבת תסריט הוא רק חלק קטן מתוך הפקה שלמה שדורשת עבודה טובה, כדי לקצור את הפירות לאחר מכן. 

הכנו לכם כמה טיפים חשובים, במידה והחלטתם בכל זאת לצאת ולכתוב סרטון בעצמכם:

  1. אל תחסכו על מחקר מעמיק לפני כתיבת תסריט לסרטון 

לפני הכל, חשוב שתבינו לעומק מיהו קהל היעד אליו אתם מעוניינים להגיע, מהי שכבת הגילאים של אותו הקהל? מהו תחום העיסוק העיקרי שלו? תחביבים, ועוד מגוון רחב של פרמטרים יסייעו לכם לגבש מידע יקר ערך אודות פילוח קהל היעד שלכם, ויעזור לכם להפיק את סוג התוכן עליו אתם חושבים בראשכם. למעשה, מדובר על צעד קריטי במיוחד בכל הליך שיווקי, אך הוא חשוב במיוחד כאשר מדובר על כתיבת תסריט לסרטון. במהלך שלבי המחקר שלנו, נסו לבדוק לעומק את חוויית הרכישה הפוטנציאלית של הלקוחות שלכם, ובמילים אחרות – הבינו מה הם העמודים בהם עובר הגולש עד לרגע בו הוא מחליט לרכוש את המוצר או השירות שאתם מציעים. 

2.התאמת הכתיבה 

כתיבת תסריט לסרטון שיווקי הוא תהליך ששונה לחלוטין מכתיבה לפלטפורמות כאלו ואחרות. למעשה, לא רק שעל הכותב לוודא כי הכתיבה מתבצעת באופן חד וברור, הרי שהמסר גם חייב להיות קליל, כיפי ומובן למאזינים / לצופים בו. בשונה ממה שהרבה מאיתנו יכולים לחשוב, כתיבת תסריט היא לא בהכרח משימה שניתן לבצע באופן עצמאי בצורה מקצועית, וככל הנראה שיש סיבה מוצדקת למה יש אנשים מוכשרים שזה המקצוע שלהם (:

חוץ מזה, מה עם הזמן היקר שלכם? תבינו, חיסכון על העסק שלכם ברוב המקרים עשוי לגרום לאפקט ההפוך. למעשה, קופירייטר מקצועי יבחן לעומק מה המסר שחשוב לכם להעביר, יבין מהם הדגשים החשובים שצריך לקחת בחשבון, יאפיין את זהות המותג שלכם וכתוצאה מכך, יבנה עבורכם את התסריט האידיאלי והויראלי. 

3.קריאייטיב

רגע לפני שהפכו הרשתות החברתיות לחלק משמעותי משגרת החיים שלנו, כשהיינו רוצים לייצר חשיפה למודעה מסוימת או לפרסומת, היינו צריכים לשלם עבור זמן מסך בערוצי הטלוויזיה השונים, לחלק פלאריים או להוריד מודעות לעיתון. בעידן הדיגיטלי לעומת זאת, הרשתות החברתיות הפכו את כל מערך השיווק לפשוט הרבה יותר, פתאם הכל נגיש, הכל מדיד והכל קל. מותגים רבים יכולים להגיע אל קהל היעד בצורה ישירה, ובעלות נמוכה יותר. אך בשונה מאפיקי השיווק המסורתיים, כאשר מדובר על שיווק דיגיטלי, הרי שהתחרות גוברת מיום ליום, והמשמעות לכך היא שאתם חייבים לספק ערך משמעותי עבור הגולש, ולא רק לספק שירות או מוצר, ובמילים אחרות – אתם זקוקים לפיצוח קריאייטיבי משובח. 

בסופו של דבר – תכני הוידאו החדים ביותר הם אלו שבחרו לספר סיפור יצירתי שכבש את ליבם של הצופים. מה שרק מחדד שפנייה לשירותיו של קופירייטר מנוסה עם ניסיון בכתיבת תסריטים לעסקים היא כבר לא המלצה, היא דרישה ואמירה על המקצועיות שלכם.

אתם חייבים לקרוא גם את זה -